טיפים לשיווק

טיפים לשיווק בהודעות סמס ובדיוורים אלקטרוניים

האפשרות להגיע ליותר לקוחות, בזמן אמת ובעלויות נמוכות, הופכת את השימוש השיווקי בהודעות סמס ובדיוורים אלקטרוניים לנפוץ מתמיד. העובדה שמסרים כאלה יכולים להיות מכוונים בצורה אפקטיבית יותר ולהניע יותר לפעולה לעומת אמצעים של פרסום מסורתי הופכת את ההודעות באמצעות הסלולר והמייל להרבה יותר מאשר אמצעי רגיל של קידום מכירות.

באמצעות תכנון שיווקי נכון ניתן לשפר את אחוז החשיפה למוצרים ולשירותים, ליצור קשר מתמשך עם לקוחות קיימים וחדשים ולשפר את הנאמנות למוצרים ולמותגים. כדי להישאר טוב יותר במודעות של הצרכן וכדי למכור יותר ובפחות עלויות פרסום, ריכזנו להלן כמה טיפים יקרי ערך.

בזמן הנכון, בנוסח הנכון

שיווק באמצעות שליחת סמס ובאמצעות מייל צריך להיות במקום הנכון, בזמן הנכון, בנוסח הנכון ולא פחות חשוב – על פי החוק והתקנות. הצרכן של היום הינו מתוחכם יותר מאי פעם ועל כן מסרים שיווקיים שיתפסו כספאם או כמסרי זבל עשויים לא רק להיעלם באופן מיידי מהמודעות ולהימחק כלאחר יד אלא אף לגרור תביעה משפטית. לכן, הכלל הראשון בשיווק נכון הינו לאפשר ללקוח להסיר את עצמו מרשימת התפוצה. עם זאת, שימת לב לכמה כללים תפחית את הגישה השלילית כלפי המסרים למינימום ותהפוך אותה על פיה. בין היתר מומלץ:

  • לפנות ללקוח תוך התייחסות אישית וקשר אישי. פניה ללקוחות קיימים, שנרשמו למועדוני לקוחות באופן פיסי או באמצעות אתר אינטרנט של החברה מהווה צורת תקשורת לגיטימית ואף מתבקשת על ידי מרבית הלקוחות.
  • להציע הצעות מותאמות אישית. הצעות מותאמות אישית, או לפחות הצעות שנתפסות בתוך שכאלה, מהוות זרז טוב יותר לביצוע פעולת רכישה.
  • שימוש באירועי חיים. שליחת מסר בדואר אלקטרוני או בסמס לכבוד יום הולדת, יום נישואין או כל אירוע משמח אחר, מאפשרת חיזוק נאמנות לקוח ויצירת הזדמנות טובה למכירה.
  • עדכונים בעלי ערך מוסף – שליחת עדכונים ללקוחות קיימים או פוטנציאליים, יכולים להיתפס בתור שליחת ידע ומידע ולא כפרסום גרידא. בעידן המידע, הצרכנים רואים במידע משאב חשוב, גם כשמדובר במידע אודות נקודת מכירה חדשה, אודות קולקציה ייחודית, אודות עולם תוכן רלוונטי או אודות מותג שמעניין אותם.

לסיכום, שימוש נכון במסרים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת מהווה עליית מדרגה בשילוב שבין שיווק, פרסום ומסירת מידע. השילוב מוכיח את עצמו כבעל יכולת טובה להנעה לפעולה וכזרז להצלחה עסקית.